Äntligen på språng!

Idag har jag tagit premiärturen på Tyvar efter hans vila. Förra veckan så fick han börja gå ut i hagen och jag lät honom vara en vecka för att inte ha alldeles för mycket energi när jag väl skulle sitta upp.

Vi har fått rekommendationerna att rida honom på rakt spår för att underlätta för benet men vi ville checka av att han inte var allt för busig så vi tog ner honom till paddocken och testade att gas och broms fungerade.

Därefter tog jag med mig praktikanterna ut och testade om Tyvar pallade att gå som täthäst ut i skogen vilket han klarade galant! Duktig unghäst jag har.

Småpojkarna kollar in den nya tjejen på gården. (Tyvar längst till vänster)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

projecttyvar.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på gymnasiet och har valt att driva project tyvar för att kunna dokumentera arbetets gång av vårt projektarbete som är att rida in en unghäst.

RSS 2.0