Presentation

Vi som står bakom den här bloggen och arbetet är två tjejer som går sista året naturvetenskap på Timrå Gymnasium. Vi heter Felicia och Madicken och vårat mål är att rida in en unghäst och göra den redo för tävling. Vi ska ge er en kort presentation av oss och om vår bakgrund.
 
 
Bilden visar mig, i mitt rätta jag. Jag heter Felicia Jönsson och har nyss fyllt 18 år, har tagit körkort och är examinerad hästskötare. För mig är 24 timmars dygn alldeles för korta för att jag ska hinna med allt jag har på gång. Jag har kanske inte ett konkret mål med vad jag vill göra med mitt liv men min dröm är att jag ska bli ruskigt duktig på att rida. Just för tillfället har jag mycket att lära och jag tränar ofta flera gånger om dagen för att jag någon gång i framtiden ska kunna kalla mig för en skicklig ryttare. För min syn är att man aldrig kommer blir fullärd. 
 
Jag bor hemma med min mamma Anette och hennes sambo Anders i en enplansvilla i skogen sedan 7 år tillbaka. Det var efter flytten som intresset för hästar startade, av att en kompis drog med en livrädd Felicia till Timrå Hästsportförening för att pyssla om en enmeters ponny som jag trodde skulle döda mig. Därifrån startade en skräckblandad förtjusning och jag är nästan säker att jag är fast för alltid vid dessa underbara djur. 
 
Utöver hästbiten är jag en helt vanlig tjej, eller när är man vanlig? Jag är åtminstone en tjej, som tycker att birsta nog är bland det tråkigaste man kan spendera tiden på, tycker om att umgås med mina vänner och hatar att sitta still. Ni kommer snart att få se många fler sidor hos mig och mitt arbete med Tyvar. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

projecttyvar.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på gymnasiet och har valt att driva project tyvar för att kunna dokumentera arbetets gång av vårt projektarbete som är att rida in en unghäst.

RSS 2.0